Kategoridiskussion:Lågsachsiska
Nytt ämneUtseende
Jag kan inte säga vad som är bättre eller sämre. Jag vill bara lyfta fram att Wikipedia inte har valt att kalla det här språket lågsachsiska med den här stavningen. Jag är inte ens säker på vad som avses, men om det är det språk som enligt egna communityn benämns Plattdüütsch - borde det inte då snarast avse plattyska på svenska. I vilket fall vore det lämpligt med en rad eller två i Stilguiden.Oxel 31 mars 2006 kl.01.42 (UTC)
- Plattyska/lågtyska är väl ett vidare begrepp än lågsaxiska/lågsachiska, som omfattar en rad varianter av tyska och nederländska. Men ja, jag föredrar precis som wp stavningen lågsaxiska. En princip som jag däremot själv tänker sätta i verket så fort som möjligt är att kategorihuvudsidan för respektive språkvarietet bör lista relevanta språkkoder, så att det blir lättare att förstå vad man talar om. Vad är det du vill skall in i Stilguiden?--sanna 31 mars 2006 kl.06.54 (UTC)
- En officiell markering på Wiktionary:Stilguide/språknamn om vilket namn vi bör använda oss av och vilka vi bör undvika, mest bara för att få samsynk. Exakt vilket som väljs är kanske inte lika viktigt egentligen. Ignorera mig om jag är jobbig för diskussionen rör ett språk som jag inte hade tänkt lägga tid på annars.--Oxel 31 mars 2006 kl.11.18 (UTC)
Starta en diskussion om Kategori:Lågsachsiska
Diskussionssidor är där folk kan diskutera hur man kan förbättra innehållet på Wiktionary. Du kan använda den här sidan för att starta en diskussion med andra om hur Kategori:Lågsachsiska kan förbättras.